söndag 10 mars 2013

Barnmat: Vegetarisk curry.

 

Ännu en liten rätt till de små.

Vegetarisk curry, ca 3 port.

½ dl ris
½ dl röda linser
1 dl majs (frusna)
1 dl gröna ärtor (frusna)
2 stänk currypulver, gul
vatten

Lägg ris, linser och curry i en gryta, slå på ganska rejält med vatten. Låt koka upp och koka några minuter. Tillsätt därefter ärtor och majs. Koka vidare tills linser och ris är färdiga, ca 10-11 minuter totalt. Mixa till önskad konsistens. Servera med t.ex en klick creme fraiche, men glöm inte den sedvanliga teskeden olja.

1 kommentar:

  1. Hej! Såg att du gillade att baka, hamnade på din blogg av en slump.

    Nina heter jag och bloggar idag på FEMME.SE, man kanske också känner igen mig från programmet "Hela Sverige Bakar".

    Just nu har jag en bakutmaning på min blogg som jag tänkte tipsa dig om, du hittar den här: http://www.femme.se/niiinis/2013/03/18/den-stora-bakutmaningen/

    Vore jättekul om du ville bara med!?

    Ha det fint så länge!

    MVH Nina Hermansen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...